BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

ahlan wasahlan

assalamualaikum.....

MUJAHADAH SEORANG MUSLIMAH.........................




Aku ingin mencari cinta yg boleh membawa aku ke jalan Ilahi.aku ingin menjadi MAKMUM kepada seorang imam.aku ingin menjadi SAYAP KIRI kepada seorang khalifah.aku ingin menjadi seorang PENDENGAR kepada seorang da'ie.aku ingin menjadi seorang MUJAHIDAH kepada seorang mujahid.aku ingin memberikan cintaku kepada seorang insan yg mencintai Allah lebih dari segalanya















Tuesday, December 14, 2010

ya MUHAMMAD kekasih ALLAH....


Seindah kalam menyuntai seni,
moga bait-baitku ini menyuburkan cintaku padamu,ya RAsulullah
Engkaulah Rasulullah yang martabatkan kaum hawa,
Engkaulah yang hadirkan sinar dalam hatiku,
sinar iman dan taqwa pada pemilik cintaku,iaitu ALLAH.

Ummati,ummati,ummati,
sebak hatiku
pabila teringat kembali panggilan terakhirmu,
sungguh rindu benar dikau pada kami,
ikhlas sungguh cinta dan sayangmu pada kami,

Maafkan kami,duhai kekasih ALLAH,
kami bangga menjadi umatmu,
namun,rasa bangga itu kami kotori dengan bermaksiat kepadaNYA.
Astagfirullah.

Andai bisa kau hadir didepanku tika kala ini,
Aku ingin sungguh memelukmu,
Andai bisa kau dengari tangisan rindu ini,
teruskanlah hati kami istiqomah dalam merinduimu,

Ya ALLAH,
hadirkanlah rindu dan cintaku buat Rasulullah s.a.w

Kau pernah bersabda,
Duhai sahabat-sahabatku,
siapakah hamba yang paling terbaik,
jawab sahabat sudah tentu para malaikat,kerana mereka menjalankan perintah ALLAH dengan patuhnya,
Jawab baginda
Ya,para malaikatlah yang terbaik,namun,masih ada lagi yang paling terbaik,
sahabat berkata,
sudah tentu para nabi,
nabi bersabda,
ya,para nabi itu,sudah tentu terbaik namun ada lagi yang lebih terbaik.
terus sahabat menjawab,
Kalau begitu para sahabat,
lantas baginda memandang para sahabat dan tersenyum.
ya kamu semua adalah yang terbaik,namun,ada lagi yang terbaik,
lalu baginda menangis sampai basah janggut baginda,
Mereka adalah ummatku yang belum pernah melihatku,namun,mereka sungguh cinta dan rindu padaku,

Ya ALLAH,terima kasih atas nikmat ini,
hadirkan insan yang begitu hebat dalam membawa nur buat kami,

Allahuma'solialla saidina muhammad..

Ya ALLAH,sampaikan salam kami kepadanya,dan tempatkanlah baginda,keluarga baginda dan kaum sahabat baginda di tempat yang terpuji yang telah Engkau janjikan
Ameen.

Nukilan umat akhir zaman
haura maqsurah

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...