BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

ahlan wasahlan

assalamualaikum.....

MUJAHADAH SEORANG MUSLIMAH.........................




Aku ingin mencari cinta yg boleh membawa aku ke jalan Ilahi.aku ingin menjadi MAKMUM kepada seorang imam.aku ingin menjadi SAYAP KIRI kepada seorang khalifah.aku ingin menjadi seorang PENDENGAR kepada seorang da'ie.aku ingin menjadi seorang MUJAHIDAH kepada seorang mujahid.aku ingin memberikan cintaku kepada seorang insan yg mencintai Allah lebih dari segalanya















Monday, December 27, 2010

gadis itu.................



Gadis itu..

Wajahnya berona NUR IMAN..   

Mahkotanya dilitupi tanda KEHORMATAN..

Maruah diri dipagari dengan duri KESOPANAN..

Dialah puteri indah RUPAWAN..

Tika gadis lain sibuk menghiasi diri, 
dihias NUR ILAHI pd WAJAHnya..

Tika gadis lain sibuk mencari SANG PUTERA, 
dia selesa bersama belaian cinta-NYA..

Tika gadis lain sibuk berMADAH PUJANGGA, 
dia tekun dengan BAIT kata alunan TUHANnya..

Tika gadis lain menangisi pemergian ARJUNA, 
dia tangisi KEHINAAN DIRI sebagai hamba..

Gadis itu seperti MAWAR BerDURI di Istana kayaNgaN..

Dipagari uTuh di TAMAN LaRaNgaN..

Indah dipandang pada pes0na mata..

Namun sukar diPEGANG..

Apa lagi dimiliki..

Mulianya kerana KETAQWAAN..

Cantiknya kerana keperibadian AKHLAK MULIA..

kerana itulah dikatakan dialah GADIS IDAMAN...
m0ga dirimu berusaha & berjaya menjadi GaDIS IDAMAN itu..
mungkin di dunia fana dirimu jarang dihargai..
Tapi ingatlah...
Tempat tinggi, suci nan indah menantimu di sana..
meniti jejak kembara hamba menuju Pencinta Agung.. 

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...